Same here OTA updates are looking a little sketchy so if your aircraft works I wouldn't mess with it.But I'm afraid that something is broken, because some of it is displayed as newer, although it seems to be an older version.
The only thing that makes it an X is the mount.Most of all, I'm confused that the camera is listed as an E90, even though it's an E90X.
I saw this as well. I would hold off until we get more clarification unless you've got a spare setup. I've got extra RC's but just the one H520E and it's the RTK model so I am not even sure if it's compatible.EDIT: Datapilot 2.0 is available as a new app in the Googleplay Appstore!
"Warning:Only For H520E"
I'm trying it out now, it's not a model that I have spare... so keep your fingers crossed for me!I saw this as well. I would hold off until we get more clarification unless you've got a spare setup. I've got extra RC's but just the one H520E and it's the RTK model so I am not even sure if it's compatible.
this is mine out of the box, its not even had the props on. No choice but to wait for solution to get the autopilot and 90x firmware updated.folks you might be wise to hold off on the ofdm part of the firmware updates. yuneec has now been fully made aware that it's current method is bricking h520e's
Good to know an update fixed it. Hard to believe these types of things escape beta testers. Something like that should never get to the field. On a system like the H520e the sticks should be using something more reliable like Hall Effect sensors anyway. Potentiometers of the caliber Yuneec is using is poor engineering. I say this coming from a background in electronics technology and quality control.I had done everything as described. As already edited above, an update via Appstore, which was not displayed in Datapilot, fixed the problem.
Nevertheless, many thanks!
The screws I look more closely if they should be no longer centered again. respectively what is written in the PDF.
In my opinion, they have to do a lot to become a serious player in the business sector. In all 3 areas, hardware, software and especially in frequency, speed/quality of updates.Good to know an update fixed it. Hard to believe these types of things escape beta testers. Something like that should never get to the field. On a system like the H520e the sticks should be using something more reliable like Hall Effect sensors anyway. Potentiometers of the caliber Yuneec is using is poor engineering. I say this coming from a background in electronics technology and quality control.
Lo estoy probando ahora, no es un modelo que me sobra ... ¡así que cruza los dedos por mí!
Actualmente tengo problemas para actualizar la conexión de enlace OFDM. El control remoto sigue rompiendo la conexión y una conexión USB para actualizar el dron de alguna manera no funciona ...
Haré una edición si puedo hacer que funcione.
Editar:
No puedo conectar el dron, como también se demostró aquí en ner PDF (lo subí aquí) desde Yuneec con el control remoto.
Además, la conexión de radio siempre se encuentra solo por un segundo, o menos, y luego se interrumpe. <- Pero solo mientras las dos antenas largas estén atornilladas. Si los quita, la conexión permanece estable.
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... No debí haberlo intentado .... Esto me pone en la muy difícil posición de no poder trabajar ahora -.-
If the rear motor LED’s are flashing blue this indicates the aircraft is not bound to the ST16e controller. Flip the aircraft upside down with it powered on and then set it upright. This should place the aircraft in the bind mode and allow the aircraft and controller to connect.hola eso me pasa, y el dron completamente nuevo no ha volado desde hace más de una hora y actualicé el st-16 y ahora no se conecta ni reconoce el dron. Estoy desesperado ¿Por qué funciona el dron? ¿Has encontrado la solución? Yuneec no responde. Creo que sopeso mi primera solicitud de ayuda en otro hilo. Por cierto, ¿las luces traseras parpadean en azul? Gracias
hello that happens to me, and the completely new drone has not flown for more than an hour and I updated the st-16 and now the drone does not connect or recognize. I'm desperate Why does the drone work? Have you found the solution? Yuneec does not respond. I think I weigh my first request for help in another thread. By the way, do the taillights flash blue? Thank you
Parece que hay un par de cosas que pueden estar relacionadas. La primera es asegurarse de que la versión anterior de Datapilot fue desinstalada automáticamente como se mencionó en el otro hilo.hola eso me pasa, y el dron completamente nuevo no ha volado desde hace más de una hora y actualicé el st-16 y ahora no se conecta ni reconoce el dron. Estoy desesperado ¿Por qué funciona el dron? ¿Has encontrado la solución? Yuneec no responde. Creo que sopeso mi primera solicitud de ayuda en otro hilo. Por cierto, ¿las luces traseras parpadean en azul? Gracias
hello that happens to me, and the completely new drone has not flown for more than an hour and I updated the st-16 and now the drone does not connect or recognize. I'm desperate Why does the drone work? Have you found the solution? Yuneec does not respond. I think I weigh my first request for help in another thread. By the way, do the taillights flash blue? Thank you
My problem was solved by support/ Yuneec replacing the drone with a new one.hola eso me pasa, y el dron completamente nuevo no ha volado desde hace más de una hora y actualicé el st-16 y ahora no se conecta ni reconoce el dron. Estoy desesperado ¿Por qué funciona el dron? ¿Has encontrado la solución? Yuneec no responde. Creo que sopeso mi primera solicitud de ayuda en otro hilo. Por cierto, ¿las luces traseras parpadean en azul? Gracias
hello that happens to me, and the completely new drone has not flown for more than an hour and I updated the st-16 and now the drone does not connect or recognize. I'm desperate Why does the drone work? Have you found the solution? Yuneec does not respond. I think I weigh my first request for help in another thread. By the way, do the taillights flash blue? Thank you
¿Podrías decirme cómo te fue con el apoyo? He enviado correos electrónicos a varios destinatarios de yuneec y en tres semanas todavía no han respondido. También me falla el USB para conectar con el st-16, y no ha volado más de 4 baterías, es nuevo.Mi problema fue resuelto por el soporte / Yuneec reemplazando el dron por uno nuevo.
En mi caso, probablemente fue un puerto USB roto lo que provocó que las actualizaciones salieran mal.
Si pudo conectarse sin actualizar el dron y ahora ya no puede conectarse.
Entonces no puedo ayudarlo, excepto para decirle que intente ponerse en contacto con el soporte técnico para encontrar el error.
Traducido al español:
Mi problema se solucionó con la sustitución del dron por uno nuevo por parte de soporte / Yuneec.
En mi caso, probablemente fue un puerto USB roto lo que hizo que las actualizaciones salieran mal.
Si pudiste conectarte sin actualizar el dron y ahora ya no puedes conectarte.
Entonces no puedo ayudarte, salvo decirte que intentes ponerte en contacto con soporte para encontrar el error.
Translation:¿Podrías decirme cómo te fue con el apoyo? He enviado correos electrónicos a varios destinatarios de yuneec y en tres semanas todavía no han respondido. También me falla el USB para conectar con el st-16, y no ha volado más de 4 baterías, es nuevo.